Friday, September 7, 2012

Düğün organizasyonu ve ipuçları















Misafirlerinizi Unutmayın…






Aileniz ve konuklarınız da sizinle beraber düğününüz için bazı zahmetlere ve masraflara girecekler. Bu sebeple sahiplenilmeyi isteyen ve seven konuklarınıza onları düşündüğünüzü göstermeyi ihmal etmeyin. Örneğin şehir dışından çok fazla konuğunuz gelecekse, onların odalarına kendi hazırlayacağınız birer hoş geldin sepeti koyabilirsiniz. Ya da bunun yerine küçük birer hediye alabilir veya onlar için gezebilecekleri yerleri gösteren bir rehber hazırlayabilirsiniz. 






Düğün Temanızı Belirleyin…






Eğer bir düğün temanız yoksa, bir anda kendinizi birbirinden alakasız bir çok şeyin içinde bulabilirsiniz. Bu sebeple öncelikle bir düğün teması belirleyin. Ancak seçtiğiniz tema sizden veya nişanlınızdan çok farklı ya da uzak olmamalı. Hobileriniz nelerdir, neler yaparsınız ? Akdeniz tarzı bir düğün, kır düğünü, geleneksel bir tören, ihtişamlı bir düğün…tüm bunlar sizin istekleriniz ve hayal gücünüzle sınırlı. Örneğin sevdiğiniz renkler de düğün temanızı oluşturabilir. Tek yapmanız gereken bunların birbirine uygun olmasına dikkat etmeniz. Renginizi seçtikten sonra, ona uygun olarak dekorun birbirini tamamlayan parçalardan oluşmasına özen gösterin. Sezon renklerini kullanmaya çalışın. Çiçekler, mumlar, masa örtüleri ve süsleri…bunların tümü dekorun bütünlüğünü sağlayan unsurlar. Seçtiğiniz tema çiçeğinden – yemeğine birbirini tamamlayacak şekilde olmalı. Konuklarınız düğün mekanına girdiğinde mum ışıklarıyla aydınlatılmış, çiçeklerle süslü masaların romantik görüntüsünden etkileneceklerdir. Tüm bunlarla kendiniz ilgileneceğiniz gibi, isterseniz iyi bir organizasyon firmasıyla da çalışabilirsiniz.






Kokteyl…






Yemekli bir düğün töreni düşünüyorsanız, gelen konuklarınızı doğrudan masalar oturtmak yerine düzenleyeceğiniz bir kokteyl ile hem  gelen misafirlerinizin birbirleri ile tanışmalarını sağlayabilir, hem de tüm misafirlerinizi düğüne hazırlayıp eğlence havasına sokabilirsiniz.






Konuşmalar…






Genel olarak gelin ve damat düğün töreni başladığında konuklara bir konuşma yaparlar. Siz de düğün töreninizin başında, bu özel gününüzü konuklarınızla paylaştığınız için duyduğunuz mutluluğu belirten esprili, duygulu ve samimi bir konuşma ile onlara teşekkür edebilirsiniz. Dinleyenleri hem neşelendirip hem de duygulandıran bu konuşma eğer yeterince etkileyici ise düğün töreninizin hoş bir anısı olarak konuklarınızın aklına yer edecektir.










Müzik…






Düğününüzden sonra konukların çoğunun o gece ile ilgili hatırlayacakları şey neler hissettikleri ve ne kadar çok eğlendikleridir. Ve müzik bir çok duyguyu canlandırır. Müzik seçiminizi dikkatli yapın. Bu sizin düğününüzün ambiansını belirler. Özellikle salona giriş müziğiniz ve ilk dansınız için seçeceğiniz parça etkileyici ve romantik ise bu konuklarınızın da sizinle aynı heyecanı yaşamasına etken olacaktır.

















Kimse pistte ilk dans eden olmaktan hoşlanmaz. Ama bu sizin partiniz ve tüm dikkatler sizin üzerinizde, herkes sizin başı çekmenizi bekliyor. Eğer siz dansa kalkarsanız, konuklarınız da kalkarlar ve böylece eğlenceyi başlatmış olursunuz. Eğer konuklarınızın sıkılmaya başladıklarını hissederseniz, siz de eşinizle beraber masa masa dolaşarak konuklarınıza “hoş geldin” diyebilir ve teşekkür edebilirsiniz.






Yardım Alın…






Her zaman, düğün planınızı ve ayrıntılarını dinlemek isteyen birilerinin olması çok güzeldir. Fikirlerinizi paylaşabilir, bunlarla ilgili bilgi alabilir, değişik görüşleri de dinler ve değerlendirebilirsiniz. Herkesin sizin düğününüzde bir görevi olacak ve sizinki de gelin olmak…Evli olarak geçireceğiniz ilk saatleri aileniz ve arkadaşlarınızla paylaşmanın tadına çıkarın. Ancak düğün sırasında herhangi bir aksilik olur ve yardıma ihtiyacınız olursa, bunla ilgilenmesi için daha önce yakın bir arkadaşınızla veya düğün organizatörünüzle konuşarak, önlem almalısınız.

No comments:

Post a Comment